هم اندیشی ادبیات فارسی دبیرستان دکتر حسابی( رضا رشیدی)

تبادل نظر در مورد درس ادبیات پارسی دبیرستان

هم اندیشی ادبیات فارسی دبیرستان دکتر حسابی( رضا رشیدی)

تبادل نظر در مورد درس ادبیات پارسی دبیرستان

شعر از اخوان

زپوچ جهان هیچ اگردوست دارم

تورا،ای کهن بوم و بر دوست دارم

تو را،ای کهن پیر جاوید برنا

تو را،ای گرانمایه،دیرینه ایران

تو را،ای گرامی گوهر دوست دارم

تو را،ای کهن زاد و بوم بزرگان

بزرگ آفرین نامور دوست دارم

گمان های تو چون یقین دوست دارم

عیان های تو چون خبر دوست دارم

هم اُرمزد و هم ایزدانت پرستمنمای جهان است

مفیدی چنین مختصر دوست دارم

ابر مرد ایرانی راهبرد بود

من ایرانی راهبر را دوست دارم

نه کشت و نه دستور کشتن به کس داد

ازین روش هم معتبر دوست دارم

من آن راستین پیر را،گرچه رفته ست

از افسانه آن سوی تر،دوست دارم

                                                         زنده یاد

                                                   مهدی اخوان ثالث

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد