هم اندیشی ادبیات فارسی دبیرستان دکتر حسابی( رضا رشیدی)

تبادل نظر در مورد درس ادبیات پارسی دبیرستان

هم اندیشی ادبیات فارسی دبیرستان دکتر حسابی( رضا رشیدی)

تبادل نظر در مورد درس ادبیات پارسی دبیرستان

پارادوکس‌های زبان و ادبیات سال انسانی

از آتش حسرت بین بریان جگر دجله          خود آب شنیدستی کاتش کندش بریان

(عبارت بریان کردن آتش آب را

ادبیات فارسی اختصاصی پیش انسانی

از آتش حسرت بین بریان جگر دجله          خود آب شنیدستی کاتش کندش بریان

(عبارت بریان کردن آتش آب را)

تمام چهارده سالگی‌ام را در کفن پیچیدم با همان شور شیرین گونه

(ترکیب شور شیرین گونه)

هیچ گودالی چنین رفیع ندیده بودم / در حضیض هم می‌توان عزیز بود

(عبارت رفیع بودن گودال)

خرد در مصاف عزم تو جنون

(عبارت جنون بودن خرد)

من زخم‌های کهنه دارم بی شکیبم            من گر چه این‌جا آشیان دارم

(عبارت آشیان داشتن در سرزمین خود و در عین حال غریب بودن)

آب آتش افروز عشق آمد          آتش آب سوز عشق آمد

(ترکیب آب آتش افروز) و (ترکیب آتش آب‌سوز)

 • بندة عشق باش تا برهی              از بلاها و زشتی‌ها و تبهی

(عبارت بندة عشق شدن برای رها شدن و آزادی)

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد